Nemsokára átadják Dubai első metróvonalát

 


 

 

 

A dubai-i metró, a világ legnagyobb automatizált, vezető nélkül működő metrórendszere, 49 hónap alatt készül el. A metróvonal hossza összesen 74,6 km lesz, ebből 52,1 km lesz a piros, és 22,5 km a zöld vonal. „Minden hónapban 500-800 millió Dirhemet költünk, ami annyit tesz, mintha naponta felépítenénk 7-8 átlagos méretű villát.” – mondta Al-Khaja, a project egyik vezetője. Dubai Union Square nevű állomása lesz a világ legnagyobb fedett állomása, mely összesen 25 ezer m2-nyi területen épül meg. Ez az állomás lehetőséget ad majd az utasoknak az átszállásra, hiszen a zöld és a piros vonal itt keresztezi majd egymást. A metrószerelvények mind föld alatt, mind pedig a föld fölött közlekedni fognak.

 

A piros metróvonal mentén két nagyobb parkolót építenek azon utasok számára, akik autóval érkeznek az állomásokra. Mindkét parkolóban 3000-3000 autó fér majd el, de a legnagyobb parkoló, mely az Al Qusais nevű állomásnál kap helyet, összesen 6000 autót tud majd befogadni.

 

A metrókon három különböző osztály lesz: Az arany osztály (VIP), a nők és gyermekek számára fenntartott osztály, és az ezüst, vagyis turista osztály. Az arany osztály luxuskivitelben készül el, bőr ülésekkel. A nők és gyermekek számára fenntartott osztályon rengeteg hely áll majd rendelkezésre a babakocsik és táskák elhelyezésére. Az ezüst osztályt a zöld és kék szín kombinációja és az ülések változatos elrendezése jellemzi majd. Minden kocsiban lesznek a mozgássérültek számára fenntartott külön helyek.

 

 

A szárnyvonal busz-szolgáltatás keretein belül 787 busz fogja szállítani az utasokat a dubai-i metróállomások és az azokhoz közeli lakónegyedek között. Nemzetközi standardoknak megfelelően egy utasnak legfeljebb 500 métert kell majd megtennie, hogy egy ilyen, a metróállomásig közlekedő buszra szállhasson. Ezek a buszok a tervezők reményei szerint még több utast csábítanak majd a metró használatára. A buszok általában 10 percenként járnak majd, de csúcsidőben ez a várakozási idő mindössze 5 percre csökken majd. A 787 busz közül kb. 500 busz szolgálja majd a piros metróvonal utasait és kb. 250 a jövő márciusban átadásra kerülő zöld metróvonal utasait. A többi busz az esetleg lerobbanó buszokat fogja majd helyettesíteni.

 

A metróvonalak építése a gazdasági világválság ellenére is terv szerint halad és a piros metróvonal a vártnak megfelelően, 2009 szeptember 9-én kezdi majd meg működését. A zöld metróvonal kb. 6 hónappal a piros után, 2010 márciusában indul majd el. A próbautakat a piros vonalon januárban kezdték meg.

 

Tervezők szerint a dubai-i metró építése olyan gyorsan halad, amilyenre még nem volt példa és a jövőben is nehéz lesz hasonló teljesítményt elérni ilyen rövid idő alatt.

 

A metróvonal eredeti költségvetése mintegy 15,5 milliárd dirhem volt, de a bővítések miatt ez az összeg tovább nőtt. Dubai kormánya továbbá döntött arról, hogy a piros és zöld vonalak mellett megépítésre kerül még két másik – egy kék és egy lila - vonal is. Becslések szerint a dubai-i metróhálózat 2020-ra eléri majd a 318 km-t. A metróhálozat építésénél figyelembe vették Dubai gyarapodó lakosságát, mely a becslések szerint 2020-ra eléri az 5,2 millió főt.

 

Forrás: gulfnews.com

Címkék: dubai

A bejegyzés trackback címe:

https://kozelkelet.blog.hu/api/trackback/id/tr191248319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buzgó Mócsing 2009.07.16. 22:42:44

Még meg fogjuk élni, ahogy Dubait ellepi a sivatag homoktenger...

süti beállítások módosítása