Eltemették az iszlamista harcosokat a Gáza-övezetben

 

Palesztin családok eltemették egy az al-Kaidához kötödő csoport legalább tizenkét tagját, akik a Hamásszal való összetűzésben vesztették életüket - tudósít az Al-Jazeera.
 
A temetéseket kora vasárnap reggel tartották meg és a Hamász biztonsági erői ügyeltek arra, hogy a nyilvánosságot távol tartsák az eseménytől.
 
Legalább 28 ember halt meg abban az összecsapásban, mely Rafahban robbant ki a Hamász és a kevéssé ismert szalafita Jund Ansar Allah (Isten támogatóinak katonái) között.
 
A harcok azután kezdődtek, hogy Abdel-Latif Moussa, a csoport vezetője a pénteki imádság során kikiáltotta az iszlám emirátust a Gáza-övezetben.
 
Híresztelések szerint Moussa azt is kijelentette, hogy a területet az iszlám törvénykezés, vagyis a Sharia szerint fogják irányítani.
 
A mecset megtámadása
A csoport vezetője a harcok közben halt meg, valószínűsíthetőleg felrobbantotta saját magát.
 
Hamász tisztségviselők elmondták, hogy Moussa egyik fia is meghalt.
 
A lakosok elmondták, hogy az Ibn Taymea mecsetet – ahol Moussa pénteken mintegy száz követőjének prédikált – gránátokkal támadták meg és megsemmisítették Moussa házát is. A lakosok hozzátették, hogy  némelyik fegyveres úgy volt öltözve, mint a tálib harcosok.
 
A rafahi összecsapás volt a legkomolyabb csoportok közti palesztin konfliktus a területen, mióta a Hamász két évvel ezelőtt átvette az irányítást és „elzavarta” a Mahmúd Abbász által vezetett Fatahot.
 
Palesztin elemzők szerint azzal, hogy a Hamász irányítása alatt tartotta a területet és leverte a csoportot, azt is demonstrálta a Nyugat számára, hogy kész megfékezni a radikális csoportosulásokat.
 
A Hamászt – mely 2006-ban megnyerte a parlamenti választásokat – terrorista szervezetként tartja számon az Egyesült Államok és a legtöbb nyugati hatalom kerüli a csoporttal való kapcsolatfelvételt.
 
„Szélsőséges” csoportok
A Jund Ansar Allah egyike azoknak a kis csoportoknak a Gáza-övezetben, melyek szimpatizálnak az al-Kaidával.
 
„Néhány ilyen szélsőséges csoport felvirágzott a Gáza-övezetben az elmúlt két évben” – mondta a gázai Al-Azhar egyetem egyik politikatudomány professzora.
 
„Pár szélsőséges palesztin muszlim csoport nem hiszi, hogy a Hamász az iszlámot képviseli és felszólítják a Hamászt, hogy vagy képviseljék az iszlámot, vagy ők veszik kezükbe az irányítást azon a módon, ahogy azt az elmúlt napokban láthattuk.”
 
Több rafahi lakos fejezte ki aggodalmát a Hamász reakciójával kapcsolatban és hozzátették, hogy tartanak a megtorlástól.
 
„Helytelen, hogy bárki ilyen módon vegye a kezébe a törvényt és bevezesse az iszlám törvénykezést” – mondta egy férfi az Al-Jazeerának a telefonban.
 
„Ám ezzel együtt, az embereket nem volna szabad így megölni. Nem hiszem, hogy az a vége. A fundamentalisták vissza fognak vágni.”
 
A Jund Ansar Allah először akkor vált ismertté, amikor júniusban lóháton indított támadást egy izraeli bázis ellen.
 
Forrás: Al-Jazeera.net
Címkék: hamasz fatah palesztin gáza övezet

A bejegyzés trackback címe:

https://kozelkelet.blog.hu/api/trackback/id/tr531314761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tilikov (törölt) 2009.08.17. 21:24:27

Te olyan jól átládod a közel-keleti helyzetet Konrád. Tényleg érdekelne a véleményed, mert bizonyára kiválóan ismered az itteni konfliktusok megoldásának mikéntjét. Szóval te valójában milyen megoldást javasolnál? Mondjuk konkrétan a gázai esetben.

Sterilizálni a területet? Hiszen, ahogyan állítod, ezek inkább ördögök, mint emberek. Hiszen a halálkultuszista iszlámnácik fejlődésképtelenek és csak egy magasabb fokon álló népnek lenne joga ott élni. Szóval szerinted ez a megoldás?

És ne a személyeskedéseiddel gyere nekem, hanem fejts ki érthetően, hogy te milyen módon vetnél véget ennek a konfliktusos állapotnak, vagy hogy szerinted egyáltalán véget kellene-e vetni a konfliktusnak, avagy inkább elmélyíteni azt.

III. Konrad 2009.08.18. 09:37:36

Ja, az utóbbi napok egyik legnagyobb iszlamista merénylete, ezúttal a yazidik ellen:

2009.08.10: 42 halott, 190 sebesült...(juj...)

Szegény yazidiknak az utóbbi években kijutott az ilyesmiből...valami 4000 (!!!!!) halottjuk van pár éve, az iszlamista terror miatt.

Azért ez elég sok, hogy "sima gyilkosságnak" minősítse...na, tudjuk, ki...

Vagy ez is "diákcsíny", mi?

:((((

Tilikov (törölt) 2009.08.18. 19:22:04

nos

Kitértél a válasz elől, illetve kérdéssel feleltél a kérdéseimre. Úgy illene, hogy előbb válaszolsz, aztán kérdel vissza. Én is mindig válaszoltam a kérdéseidre, arról nem tehetek ha elengedted a füled mellett. Tételesen megfeleltem mindenre, a hiteltelen forrásaidról pedig linkeltem a vezető sajtó lesújtó véleményét, amire jött az "ellenérdekelt média hazugságai" válasz, ami semmivel nem jobb, mint az "ez mind szemét". De lásd milyen előzékeny vagyok, én ismét válaszolni fogok, ahelyett hogy terelnék mint te.

1. "Nemzetközi tömeggyilkos iszlám terrorizmus"
Soha nem állítottam, hogy ne lenne iszlám terrorizmus világszerte. Én mindig csak azt cáfoltam, ahogy te az iszlám terroristákat egybemosod az iszlám vallásúakkal, pedig az előbbiek az utóbbinak egy fél ezrelékét sem teszik ki. Én mindig a kollektív elítélés ellen keltem ki, amit te módszeresen művelsz.

A tömegeket illetően, ha összeadjuk az áldozatokat valóban tömegek jönnek ki. Én itt is csak azokat az állításaidat támadtam, hogy a néhány áldozattal járó terrorcselekmények tömeggyilkosságnak minősülnek. Az áldozatok kapcsán, a religionofpeace-es lista kb. ezer embert regisztrál. Erre te most beköpöd, hogy van az 76316 is. Ezt csak így bemondásra? Ezt hadd ne vegyem komolyan, amíg semmiféle hivatkozást nem adsz meg. (Ebbe most nem akarok belemenni, de a palesztinokat szintén tömegesen gyilkolják, és ez csak azért nem minősül terrorizmusnak, mert egy konvencionális hadsereg teszi)

2. "Iron Dome téma"
Ha jól emlékszem tettem egy állítást, hogy 30-41e.$ egy elfogórakéta, amire adtam is forrást, de tudok még más forrást is ahol ugyanez az adat. Valamint mondtam, hogy ha te jobban tudod, akkor várom, hogy szerinted mennyi. Erre te likeltél egy rövid ismertetőt, amiben említve sem volt semmilyen költség. Akkor most mivel égtem én be?

3. "Iszlámnácizmus"
Erre már nem térnék ki, mert már így is konrádosan terjengős lett a kommentem és nem akarom untatni az olvasókat. Az én szótáramban ez ott van az iszlamofasizmus, a judeobolsevizmus, és a szocionizmus mellett. Avagy, olcsó frázis hülyegyerekeknek.

Kíváncsian várom az elmaradt válaszaidat.

III. Konrad 2009.08.19. 05:09:48

Ha esteleg mégis tovább görcsölnél, akkor a további hőzöngéseid helyett most már tényleg írd meg, mi alapján állítod, hogy nincs is az egész iszlám világra kiterjedő iszlámnácizmus?

Mikor erről rengeteg anyagot linkeltem, vieókat (a '30 - as évekből napjainkig), írásokat, elemzéseket, amkit megnézhettél, elolvashattál volna?

Tilikov (törölt) 2009.08.19. 10:31:20

Azért azon is elgondolkodhatnál, hogy vajon miért a te kommentjeid szoktak rendre eltűnni. Ez egy objektív oldal, csak fordítást közöl, semmi magánvélemény, semmi elfogultság. Nem ismerem a szerkesztők álláspontját, de úgy vélem, hogy a minősíthetetlen stílusod, az uszító hangnemed, és a kirekesztő általánosításaid miatt szoktak moderálni. Még így is nagyon toleránsak, mert újra és újra megadják neked a lehetőséget, ahelyett hogy banolnának.

Egy hét múlva én megyek vissza a suliba, te meg a körletedbe, és nem rontjuk itt tovább a levegőt. Én azért téged is meg tudlak érteni. Ha tényleg katona vagy akkor pszichológiailag érthető a hozzáállásod. A katonának is szüksége van önigazolásra, hogy ő a jó oldalon áll, és könnyebb úgy szembenézni a másik féllel, ha megvonunk tőle minden erkölcsi és emberi értéket.

De ne feledd, ha nem nyugaton születtél volna, akkor most ugyanezzel a hévvel rikácsolnál itt fasisztocionizmusról, meg judeonácizmusról. Ugyanígy lenne egy listád, amelyen a másik oldal ártatlan áldozatai lennének lejegyezve. És ugyanúgy lenne némi igazság abban amit írsz.

Mert aki nem kötelezte el magát egyoldalúan valamelyik fél mellett, az nagyon jól tudja, hogy KETTŐN ÁLL A VÁSÁR!

Én végig erről beszéltem.

Tilikov (törölt) 2009.08.19. 13:57:25

"Azt sem tudod, mit milyen alakulatról van szó"

Csak most esett le a tantusz. Te bizonyára az internetes hadviselési osztag tagja vagy. Itt hallottam rólatok:

www.ynetnews.com/articles/1,7340,L-3744516,00.html

Gyanús is volt, hogy pusztán magánindíttatásból ennyi időt ölsz az iszlamofób propaganda terjesztésébe, de persze ha főállásban csinálod, akkor érthető. Örülök, hogy segíthettem megkeresni a napi betevőt.

Amúgy a 2009.08.17. 21:24:27 kommentre beígért válasz elől még mindig rejtezkedel, pedig azt írtad: "A kérdések JÓK, sőt, kitűnőek (komolyan), válasz is van."

Ne sajnáld hát tőlünk a válaszaidat, ha serény leszel, talán még elő is léptetnek az agitprop osztályon.

III. Konrad 2009.08.19. 16:11:42

Azért eztetet ne feledd ám, a sok szakdolgozás közben:

plancksconstant.org/blog1/2007/11/the_difference_between_jews_and_muslims.html

Gondolom, mélyen egyetértesz az itt leírtakkal..naná, afféle lelki társaid, de legalábbis pártfogoltjaid az elkövetők...

Hé, van egy ötletem:

Szakdolgozd bele ezeket a csodás hagyományokat is a firkálmányodba, majd mielőtt beadod, hm?

Szerintem ötöst fogsz kapni rá...

:)

K

Tilikov (törölt) 2009.08.19. 19:44:08

Kössz a tippet, de a művtörihez semmi köze nincs a modern biztpolnak. Ezzel csak úgy kedvtelésből foglalkozok, mint ahogy te is, pedig már majdnem azt hittem, hogy lelepleztem a netes trollhadsereg egyik tagját.

Miért nem jelentkezel hozzájuk? Ugyanezt csinálják mint te és még meg is fizetik őket. Fontold meg, hisz bizonyítottad, hogy te ehhez nagyon értesz.

III. Konrad 2009.08.19. 19:51:26

tittikov, 2009.08.19. 19:44:08:

"Ugyanezt csinálják mint te és még meg is fizetik őket. Fontold meg, hisz bizonyítottad, hogy te ehhez nagyon értesz..."

- Nem, nem, ezt inkább a magad fajtának ajánlanám!

Mivel hogy az ilyesmiket, mármint, amikről a cikk végül is szól (kecskeszomorítás, csecsemőgyalázás, nők agyonverése, gyerekek, nők eladása-vétele, stb, stb), te, meg a hozzád hasonlóak tartják valamiért "más kulturának", és szívük (vagy egyéb tstrészük) csücskének...

Kecskeszomorítás, he - he...az kell neked...

Köszi, én inkább maradok az emberlányoknál.

jajj, nem erre gondoltál?

Azt hittem...

:))))

III. Konrad 2009.08.19. 19:54:45

"inovative sex with goats"...

tittikov...hi - hi...

Na sebaj. Szegény tittikov most nekiáll, és vért izzadva, mit préseljen már ki magából, megmagyarázza, hogy márpedig, amiket itt írtam és linkeltem az előbb ( III. Konrad 2009.08.19. 19:45:09 ), abból SEMMI NICS ÚGY!

:))))

Tilikov (törölt) 2009.08.19. 22:02:24

?!?

Mi ez a kecskeszex, meg a csecsemőgyalázás? Te kezdesz becsavarodni. Ez most honnan jött elő? És rám vonatkoztatod??? Úgy látom elfogytak az észérveid, kibújt a szög a zsákból, és a legalantasabb ösztöneid törnek elő, betegebb vagy mint hittem. Ha ilyen vízióid vannak, akkor sürgősen szakemberhez kell fordulnod. Tudom, hogy kapható vagy az alantas stílusra, de ez még tőled is szokatlanul alpári volt. Inkább bele sem gondolok, hogy ezt vajon hogy érthetted...

Ami Ali Allavi cikkét illeti, nos, ha éppenséggel Az iszlám civilizáció válsága című könyvét népszerűsíti, akkor valahogy nem meglepő, ha rossz fényben tünteti fel az iszlámot. Volt iraki védelmi- és pénzügyminiszterként, valószínűleg egy velejéig korrupt gazember lehet, aki nyugaton nevelkedett és köze sincs az iszlámhoz. Tényleg őt kéne komolyan venni? (mellesleg a cikket eltávolították az eredeti oldalról, ez is beszédes lehet)

Olyan egetverő baromságokat ír, mint hogy "A Szaddám Huszein utáni Irak azonban az iszlám belső viszályának tetőpontját képviselte". Szóval itt nem is volt nyugati megszállás, ez valójában egy belső iszlám ügy. Kész Röhej. Mert Szaddam alatt nem is volt szunnita-síita ellentét, ugyan már. És a mostani balhék sincsenek összefüggésben azzal, hogy az usa szépen elsunnyog a megbolygatott méhkasból. Ez az iszlám belső viszálya, ezt a vak is látja.

Tudod mi van válságban? Az érveid. Amikor már ilyen kecskeszomorítással jössz, akkor látszik, hogy kiürült a tarsolyod. Talán jobb is ha abbahagyjuk mielőtt még mélyebbre süllyedsz.

süti beállítások módosítása