Az iraki özvegyek egyetlen esélye, ha újból férjhez mennek
Az iraki munkaügyi és szociális minisztérium becslései szerint mintegy kétmillió özvegy él Irakban és ötször ennyi gyermek nevelkedik apa nélkül. Az islamonline.net ezzel kapcsolatban készített egy összeállítást.
A 32 éves Haifa Ahmed Mua'alim pár hét múlva kel egybe jövendőbelijével. Haifa egy sógornője által ajánlott férfihez megy hozzá, hogy ezáltal képes legyen eltartani előző házasságából származó két árva gyermekét.
A fiatalasszony két évvel ezelőtt veszítette el férjét, élete szerelmét a 2003 óta az országban pusztító erőszakhullám következtében.
„Amikor a férjem meghalt, eldöntöttem, hogy sohasem megyek újból férjhez. Stabil, szeretetteljes kapcsolat volt köztünk” - emlékezik vissza a nő könnyek között.
Az elmúlt két évben Haifa azért küzdött, hogy gyermekeinek ételt tudjon adni és eközben elköltötte minden pénzüket, amijük volt. Mivel azonban nincs munkája és segítséget senkitől sem kapott, el kell, hogy fogadja sógornőjének javaslatát és újra kell, hogy házasodjon.
„Arra kényszerülök, hogy megváltoztassam korábbi véleményem, hogy fiaimnak jobb élete lehessen.”
Haifa mindössze egyszer látta jövendőbeli férjét és sohasem beszélt vele. A házasság mindkét fél számára érdekházasság lesz.
„Sógornőm elmondta nekem, hogy a férfi elveszítette feleségét és jó ember, akinek négy gyermeke van” - tette hozzá Haifa.
„A döntés talán túl elhamarkodott és később megbánhatom, de még mindig jobb hat gyermekről gondoskodni, mint két gyermekemet éhezni látni, úgy, hogy képtelenek iskolába járni” - érvel a fiatalasszony.
„Örülök, hogy találok valakit, aki gondjukat viseli, de a saját boldogságom más dolog...”
A munkaügyi és szociális minisztérium becslései szerint mintegy kétmillió özvegy él Irakban és ötször ennyi gyermek nevelkedik apa nélkül.
Az özvegyek komoly gondot jelentenek Irakban. Minisztériumunk megpróbál segíteni, de az, hogy erre nincsen megfelelő pénzforrás, nagy hatással van a munkánkra” - állítja egy minisztériumi alkalmazott.
Haifa egy olyan új jelenséget képvisel Irakban, melyet vallási vezetők is bátorítanak, akik az egyedülálló és özvegy férfiak számára azt javasolták, vegyenek el özvegy nőket, hogy ezzel segítsék őket.
„Azok a nők az országunkban tomboló erőszak áldozatai” - mondja Abdul Karim Rafel sejk, Szadr városának egyik vallási vezetője.
„A kormány nem ajánl számukra elegendő segítséget ahhoz, hogy egyedül felneveljék gyermekeiket és az, hogy az irakiaknak zt javasoljuk, vegyék el őket, jó módja annak, hogy megakadályozzuk, hogy több millió gyermek apa nélkül nőjön fel, a nők pedig prostituáltnak menjenek, hogy el tudják tartani gyermekeiket.”
Rana Lattif, egy helyi nőjogi aktivista azonban ellenzi a kezdeményezést.
„Ahelyett, hogy a nőket arra bátorítanánk, hogy újra férjhez menjenek, a kormányt kell kényszerítenünk, hogy segítsen rajtuk, stabil életkörülményeket biztosítson számukra és munkahelyeket teremtsen, mivel az özvegyek nagy része az országban dúló igazságtalan háború áldozata.”
„Természetesen vannak nők, akik inkább magukra vállalnak egy ilyen elfogadhatatlan helyzetet, de ők kevesen vannak és nagytöbbségük azért házasodik újra, mert ez volt számukra az egyetlen lehetőség” - tette hozzá Rana.
„Amennyiben a kormány vállalja értük a felelősséget, biztos vagyok benne, hogy számuk nagymértékben csökkenne.”
Sara al-Azza, aki egy olyan jótékonysági alapítvány tagja, melyhez közel 1200 özvegy nő regisztrált és akiknek több, mint fele hajlandó az újraházasodásra, nem ért azonban egyet.
„Nem várhatunk folyton arra, hogy a kormány tegyen valamit.”
„A nők azután jönnek hozzánk, hogy eldöntötték, újra férjhez mennek és mi csak annyit teszünk, hogy olyan férfiakat keresünk, akik jó háttérrel rendelkeznek, rendes szándékaik vannak és képesek támogatni a nő családját.”
„Senkit sem kényszerítünk a házasulásra, de sok olyan házasságot hoztunk már össze, melyben mindkét fél örült, hogy együtt kezdhetnek új életet.”
A 41 éves, háromgyermekes Rhim Abdel-Rassoul Rabia, aki három évvel ezelőtt veszítette el férjét egy bagdadi robbantásban, második férjére vár.
„Azután, hogy évekig kerestem munkát, kétségbeestem, és ezért kezdtem el a második házasságon gondolkodni, habár ez volt a legutolsó dolog, amit szívesen tennék.”
„Elmondták nekem, hogy a 40 fölötti nőknek több időbe kerül férjet találni, de ez az egyetlen reményem. Csak egy olyan férfit szeretnék, aki gondoskodik rólam és a gyermekeimről, még hogyha szerelem nélkül megyek is férjhez.”
Rhim elmondta, amikor kislány volt, arról álmodozott, hogy boldog élete lesz, tanul, dolgozik és fontos ember lesz.
„Tudom, hogy egyik álmom sem fog valóra válni, de legalább segíthetek a gyermekeimnek, hogy eltarthassák magukat anélkül, hogy majd újra férjhez kéne menniük érte.”
Forrás: islamonline.net
A bejegyzés trackback címe:
https://kozelkelet.blog.hu/api/trackback/id/tr331491160
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Lacapc 2009.11.02. 09:31:51
szörnyű. egyszerűen is nem értem az irakiakat. "országban pusztító erőszakhullám". nem értem, miért nem akarnak együttműködni az amerikaiakkal a terroristák leleplezésében?! Minden helyi lakos tudja, kik a terroristák, honnan van a fegyvere ellátás stb. De a "testvérét" nem árulja be senki. pedig az ilyen már nem testvér... nincs mérsékelt iszlám...
Lacapc 2009.11.04. 17:19:49
jöhetne valami friss post pl. a 30 éves iráni "forradalomról"
Mudzsahid Al-Madzsar · http://www.magyarmudzsahid.blogspot.com 2009.11.04. 20:38:37
@Lacapc: nincs mérsékelt hazaáruló... csak hazaárulók meg hazafiak vannak, ott is, itt is...
Te mit tennél, ha egy idegen hatalom egy idegen kultúrát akarna rád kényszeríteni, közben pedig fű alatt lenyúlná azt, amiből meg tudsz élni?!
Te mit tennél, ha egy idegen hatalom egy idegen kultúrát akarna rád kényszeríteni, közben pedig fű alatt lenyúlná azt, amiből meg tudsz élni?!
Lacapc 2009.11.05. 09:11:52
@Mudzsahid Al-Madzsar: Persze. saddam hussein nem nyúlta le, amiből az iraki lakosság meg tudott (volna) élni. sőt Irak a szabadság és a kultúra hazája volt, mielőtt az amik betették a lábukat. Ja és másrészről az amerikaiak Szaud-Arábiát is annyira leigázzák, hogy se saját kultúrát, se megélhetési forrást nem engednek nekik... kicsit büdös ez a kettős mérce. A muszlim országok 99%-ban de facto diktatúra van. Emberek százai tűnnek el úgy, hogy senki nem emelheti fel a szavát értük. Ne sikítsunk az emberi jogokért, ha egy ilyen helyre belép amerika...
Galak (törölt) 2009.11.05. 20:05:12
Saddam szándékosan tartotta szegénysorban az irakiakat, így kevésbé kellett lázadástól tartania (forradalmat csinálni csak tele hassal lehet). Most lehet esélyük a jobb életre, ha a szélsőségeseik leteszik a fegyvert, elvégre valamit csak ér az a 684mrd amcsidollár.
Mudzsahid Al-Madzsar · http://www.magyarmudzsahid.blogspot.com 2009.11.06. 18:56:25
@Lacapc: nem, Irak nem volt a szabadság hazája: mielőtt az amrikik betették oda a mocskos lábukat, már azelőtt jóval embargót hirdettek Irak ellen; az ensz pedig farkát csóválva egyetértett... Tudod te, hány gyerek halt meg amiatt, mert pl. nem lehetett gyógyszerhez jutni az embargó miatt?!
Mért kell a maunikasó szintű "kultúrát" rákényszeríteni egy népre, ha pedig, köszöni szépen, de jól megvan nélküle?!
Diktatúra: szted itt Mo-n mi van? Mert ahol egy képviselő nem visszahívható, ahol egy hazug kormány nem mond le, a tolvaj pedig még a börtönben is kapja a fizetését (és a költségtérítését!) a mi pénzünkből, az szerintem diktatúra.
De amíg a Franco- vagy a Pinochet-féle diktatúra jólétet teremtett, addig ez a jöttment banda nálunk csak a nyomort teremti meg...
Mért kell a maunikasó szintű "kultúrát" rákényszeríteni egy népre, ha pedig, köszöni szépen, de jól megvan nélküle?!
Diktatúra: szted itt Mo-n mi van? Mert ahol egy képviselő nem visszahívható, ahol egy hazug kormány nem mond le, a tolvaj pedig még a börtönben is kapja a fizetését (és a költségtérítését!) a mi pénzünkből, az szerintem diktatúra.
De amíg a Franco- vagy a Pinochet-féle diktatúra jólétet teremtett, addig ez a jöttment banda nálunk csak a nyomort teremti meg...
Lacapc 2009.11.08. 08:48:49
@Mudzsahid Al-Madzsar: ez hazugság. Az ensz az élelmiszert oljaért program keretében pont hogy gyógyszert és élelmiszert adott volna saddamnak. De minő furcsaság, saddam titkos forrásokon kerestül értékesítette az olajat, és népének ebből semmit nem juttatott vissza...
A gyerekek emiatt haltak meg.
És amiatt, hogy a 8(!) éves irak-iráni háborúban (ami mellesleg többszázezer katona és civil életet követelt!) sajna a gyógyszert nem a civil kórházak kapták.
Szerintem ezeken a tényeken érdemes elgondolkodnod.
Megértem a mounikashow kultúrgyilkossága miatt érzett aggodalmadat, de egy pár fokkal jobb, mintha az embereket gigantomániás diktátorok a biztos halálba küldik.
Az meg, hogy a magyar demokrácia és a muszlim diktatúrák közé egyenlőség jelet teszel, egyszerűen röhejes, téged minősít.
ha ti propagandisták csak ennyit tudtok, hát a szabad világban ez nagyon kevés.
A gyerekek emiatt haltak meg.
És amiatt, hogy a 8(!) éves irak-iráni háborúban (ami mellesleg többszázezer katona és civil életet követelt!) sajna a gyógyszert nem a civil kórházak kapták.
Szerintem ezeken a tényeken érdemes elgondolkodnod.
Megértem a mounikashow kultúrgyilkossága miatt érzett aggodalmadat, de egy pár fokkal jobb, mintha az embereket gigantomániás diktátorok a biztos halálba küldik.
Az meg, hogy a magyar demokrácia és a muszlim diktatúrák közé egyenlőség jelet teszel, egyszerűen röhejes, téged minősít.
ha ti propagandisták csak ennyit tudtok, hát a szabad világban ez nagyon kevés.
Mudzsahid Al-Madzsar · http://www.magyarmudzsahid.blogspot.com 2009.11.08. 10:19:58
@Lacapc: persze, hogy hazugság.... www.hetek.hu/uzlet/199811/irak_a_konok_terminator ... gondolom, ezt a forrást te hitelesnek tartod, úgyhogy legalább olvasd el.
Az irak-iráni háború az amerikai érdekeket szolgálta, akkor még nem volt embargó, amerika akkor még támogatta irakot... valóban, nagy szám a többszázezer halott (kb. 1,5 millió) de nézzük már meg, hány özvegyről szól is EZ a cikk?! A matematika makacs dolog, mert a tényeket használja! (Érdekességképp: az első írásos matematikai feljegyzés Mezopotámiából származik, az mintha ott lenne Irak környékén...)
én propagandista?! szabad világ?!
:)
Az irak-iráni háború az amerikai érdekeket szolgálta, akkor még nem volt embargó, amerika akkor még támogatta irakot... valóban, nagy szám a többszázezer halott (kb. 1,5 millió) de nézzük már meg, hány özvegyről szól is EZ a cikk?! A matematika makacs dolog, mert a tényeket használja! (Érdekességképp: az első írásos matematikai feljegyzés Mezopotámiából származik, az mintha ott lenne Irak környékén...)
én propagandista?! szabad világ?!
:)
Lacapc 2009.11.09. 09:26:18
@Mudzsahid Al-Madzsar: hozol itt egy 98-as cikket. Itt egy 2003-as. és a következők:
"Az iraki diktátor nemcsak politikai, hanem anyagi szempontból is évek óta kijátssza az Egyesült Nemzetek Szervezetét. Az ENSZ 1996 óta csak az "Olajat élelmiszerért" program keretén belül engedi Bagdadnak, hogy fekete aranyát exportálja, s az ebből származó bevételből kizárólag csak élelmiszert és gyógyszert vásárolhat. 1996 óta Irak hivatalosan 62 milliárd dollár értékben adott el olajat, ezzel szemben csupán 26 milliárd dollár érték? élelmiszer és gyógyszer importja valósult meg. A különbség 36 milliárd dollár, amit Szaddám Huszein az ENSZ-határozattal szemben törvénytelenül forgatott, megfosztva ezzel az iraki népet az alapvető ellátásoktól. Ezenkívül a háttérben az ENSZ-et kijátszva külön csővezetéken Szíriába és Jordániába, valamint teherautókon Törökországba adott el olajat, amelynek bevételéről sohasem adott számot.stb stb stb
pont az amit állítottam. tehát befolyó pénz volt bőven, csak nem a lakosság számára. A gyerekek halálát okozó gyógyszerhiány innen volt.
Én csak arra írtam, hogy miért kell hazaárulót kiáltani arra, aki együttműködik az amerikaiakkal? mindannyian tudjuk, hogy az amik simán engednék még egy muszlim diktatúra megvalósulását is irakban.
"Az iraki diktátor nemcsak politikai, hanem anyagi szempontból is évek óta kijátssza az Egyesült Nemzetek Szervezetét. Az ENSZ 1996 óta csak az "Olajat élelmiszerért" program keretén belül engedi Bagdadnak, hogy fekete aranyát exportálja, s az ebből származó bevételből kizárólag csak élelmiszert és gyógyszert vásárolhat. 1996 óta Irak hivatalosan 62 milliárd dollár értékben adott el olajat, ezzel szemben csupán 26 milliárd dollár érték? élelmiszer és gyógyszer importja valósult meg. A különbség 36 milliárd dollár, amit Szaddám Huszein az ENSZ-határozattal szemben törvénytelenül forgatott, megfosztva ezzel az iraki népet az alapvető ellátásoktól. Ezenkívül a háttérben az ENSZ-et kijátszva külön csővezetéken Szíriába és Jordániába, valamint teherautókon Törökországba adott el olajat, amelynek bevételéről sohasem adott számot.stb stb stb
pont az amit állítottam. tehát befolyó pénz volt bőven, csak nem a lakosság számára. A gyerekek halálát okozó gyógyszerhiány innen volt.
Én csak arra írtam, hogy miért kell hazaárulót kiáltani arra, aki együttműködik az amerikaiakkal? mindannyian tudjuk, hogy az amik simán engednék még egy muszlim diktatúra megvalósulását is irakban.