Izraeli polgárőrök arab-zsidó párokra „vadásznak”
A The Times, brit lap szerint Izraelben újabban polgárőrségek alakulnak azzal a szándékkal, hogy megakadályozzák az arab-zsidó párkapcsolatok szaporodását. A polgárőrök, akik igen komolyan veszik feladatukat, az utcákon járőröznek, kiszúrják a „gyanús párokat” és autókat állítanak meg.
A lap összeállításában riportot is készített egy ilyen polgárőrrel, Daviddel.
Több, mint egy évtizede David nem hivatalos munkájának tekinti, hogy arab-zsidó párok után kutatva az utcákat felügyelje – írja a The Times.
„Mi a zsidó népet, a hagyományainkat és az örökségünket védelmezzük. Néhány ember csak más társaságba keveredik. Mi beszélünk velük és elmagyarázzuk, miért is fontos a zsidók számára, hogy zsidókkal legyenek” – nyilatkozta David.
Csapata, mely együtt dolgozik a rendőrséggel, és több néven – mint a Judaizmus tüze – is ismert, negyvenöt férfiból áll. A csapatot magánemberek adományaiból tartják fenn. Tagjai szerint ők az arab-zsidó randevúzás „terjedő járványa” ellen küzdenek és amennyi időt csak tudnak, polgárőrködéssel töltenek.
Az egész ország területén – beleértve a Negevben található Beersheba városát és az északi kikötővárost, Haifát is – hasonló csoportok alakultak. Petah Tikvában, Izrael középső részén, maguk a hatóságok alakítottak ki egy-egységet arra, hogy meggátolják az arab-zsidó párkapcsolatok létrejöttét.
Pisgat Ze’evben például az arab-zsidó párok számának növekedéséért a kelet-Jeruzsálemben egyre szaporodó zsidó telepeket tartják felelősnek.
„A baj mindig az arab férfiakkal randevúzgató zsidó lányokkal van. Az arab férfiak jönnek és megvesznek nekik dolgokat, jól bánnak velük. A lányok pedig bedőlnek ennek. Nem is tudják, hogy mit csinálnak” – folytatja David.
Egy zsidó lány esete a polgárőrökkel
Sarah, aki igazi neve elhallgatását kérte, például elmondta, hogy éppen a Davidhoz hasonló férfiak jelentik a problémát, nem pedig Zadar nevű arab barátja. „Nem vagyok hülye, hiszékeny, és nem keresem a bajt. Zsidó lány vagyok, aki véletlenül találkozott egy fiúval, akit kedvel és a fiú történetesen arab. Ez az én dolgom. Más helyeken kell találkoznunk, olyan helyeken, ahol ezek a férfiak nem találnak meg minket” – mondta Sarah.
David elmondta, hogy nem fog erőszakot alkalmazni, de az egyik legutóbbi kinnt töltött estén világossá vált, hogy nagyjából bármi mást megtenne. Őrjárata kezdetén észrevett egy „ismert problémás párt”. Egy fiatal nőt látott meg, aki épp egy olyan autóba szállt be, mely – David szerint – tele volt arab férfiakkal.
Autós üldözésbe kezdtek, de a fiataloknak sikerült eltűnniük. David leírta a rendszámot és az esetet bejelentette a rendőrségen. „A lány érdekében teszem. Nem tudja, hogy mibe keveredik bele. Nem hiszem, hogy ezek a fiúk bármiféle jövővel kecsegtetnék őt.”
Forrás: The Times
A bejegyzés trackback címe:
https://kozelkelet.blog.hu/api/trackback/id/tr301412757
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: 2009.09.28. 15:54:27
A Tudózsidó hírolvasója
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nebameg 2009.09.28. 16:46:08
Na igen. Honnan is ismerős: "ezt igazából érted tesszük" szöveg?????
Elmeroggyantak. Az ilyesmit erőszakkal lehetetlen, másképpen meg felesleges korlátozni. A zsidók közül páran tényleg hamar elfelejtik a történelem pár tanulságát. Ilyesféle fajvédők dolgozták már máshol is. Volt helyre kis karszalagjuk, csinos barna/fekete egyenruhájuk. És ők is meggyőződésből dolgoztak.
Elmeroggyantak. Az ilyesmit erőszakkal lehetetlen, másképpen meg felesleges korlátozni. A zsidók közül páran tényleg hamar elfelejtik a történelem pár tanulságát. Ilyesféle fajvédők dolgozták már máshol is. Volt helyre kis karszalagjuk, csinos barna/fekete egyenruhájuk. És ők is meggyőződésből dolgoztak.
Lacapc 2009.09.28. 17:26:25
ezt én nem is hiszem el. egy olyan szabad országban, mint Izrael, ez hoax. autós-üldözés? pont izraelben ne tudná azt egy állampolgár, hogy megáll az autójával és semmit nem tehetnek vele. és a történet még hemzseg ilyen alapvető emberi jogokban való korlátozással (..."Mi beszélünk velük és elmagyarázzuk...".) legrosszabb rákosi idők, ezt egyszerűen nem hiszem, hogy az izraeli társadalom tolerálná. olyanok, mint a fejaddin alakulatok iránban. na ott megértem, hogy vannak
J.Ildiko 2009.09.28. 20:44:20
Egyrészt figyelembe kell venni, hogy az izraeli társadalom annak ellenére, hogy egy modern, liberális demokrácia, (leglábbis jelenleg), mégis fundamentálisan különbözik bármely más demokráciától, és pedig abban, hogy az ország nem csak egy a nemzetek sorában, hanem egyedüliként és egyetlenként - nemzeti szinten - egy konkrét vallást, hitet is képvisel, mint az Ószövetség népe - s életének, fennmaradásának fontos eleme, az elkülönülés, amelyet a a vallásos izraeliek komolyan vesznek és betartanak. Ez számukra természetes. És annak is, aki ismeri a zsidóságot, az Ószövetséget. Ezt hiba rasszizmusnak titulálni.
(Ha valaki nem veszi tekintetbe ezt az egyedülállóságot, arra csak azt tudom mondani, hogy nem elég művelt és nem elég megértő.)
A cikkben mindazonáltal meg van említve, hogy (legalábbis Petak Tikván, de nyilván máshol is) kiskorúakat (aláhúzva !) keresnek fel és figyelmeztetnek a veszélyre ill. próbálják őket lebeszélni az ilyen kapcsolatokról.
Ne feledjük, hogy elsősorban 13-18 éves lányokról van szó, akik könnyen, tapasztalatok híján és óvatlanul, meggondolatlanul ismerkednek, (és tudjuk, hogy ez a mai korban mit jelent,) ahogy le is van írva, hogy a vége a statisztikai adatok szerint (!) általában rosszul sül el. Namost az ottaniak jobban tudják, de egy izraeli fiúval (ez is írva van) ha netán pl. teherbe esik a lány, valóban jobb jövő elé néz. Ezt el tudom képzelni. Ez egy egyedi, különleges civil akció, aggódó izraeli fiúk, akiknek fontos, hogy az izraeli lányok ne essenek meggondolatlan kapcsolatok áldozatává.
Lehet mondani, hogy szinte a szüleik helyett szüleik ( és most félretéve az etnikai elemet) tényleg jót tesznek annak a fiatal lánynak ezzel. De legalábbis szándékoznak.
(Ettől függetlenül - ne érjen engem se a rasszizmus vádja - adott esetben nem tartom katasztrófának, ha egy arab fiú egy izraeli lányt vesz el.)
(Ha valaki nem veszi tekintetbe ezt az egyedülállóságot, arra csak azt tudom mondani, hogy nem elég művelt és nem elég megértő.)
A cikkben mindazonáltal meg van említve, hogy (legalábbis Petak Tikván, de nyilván máshol is) kiskorúakat (aláhúzva !) keresnek fel és figyelmeztetnek a veszélyre ill. próbálják őket lebeszélni az ilyen kapcsolatokról.
Ne feledjük, hogy elsősorban 13-18 éves lányokról van szó, akik könnyen, tapasztalatok híján és óvatlanul, meggondolatlanul ismerkednek, (és tudjuk, hogy ez a mai korban mit jelent,) ahogy le is van írva, hogy a vége a statisztikai adatok szerint (!) általában rosszul sül el. Namost az ottaniak jobban tudják, de egy izraeli fiúval (ez is írva van) ha netán pl. teherbe esik a lány, valóban jobb jövő elé néz. Ezt el tudom képzelni. Ez egy egyedi, különleges civil akció, aggódó izraeli fiúk, akiknek fontos, hogy az izraeli lányok ne essenek meggondolatlan kapcsolatok áldozatává.
Lehet mondani, hogy szinte a szüleik helyett szüleik ( és most félretéve az etnikai elemet) tényleg jót tesznek annak a fiatal lánynak ezzel. De legalábbis szándékoznak.
(Ettől függetlenül - ne érjen engem se a rasszizmus vádja - adott esetben nem tartom katasztrófának, ha egy arab fiú egy izraeli lányt vesz el.)
Tilikov (törölt) 2009.09.29. 14:07:43
Ha Magyarországon lennének ilyen csoportok, akik a magyar-cigány párokra vadásznának, akkor senki nem mosná le róluk, hogy rasszisták. Izrael miért lenne kivétel ez alól? Rossz ez a duma, hogy Izrael olyan demokrácia amely egy konkrét vallást képvisel. Tudtommal a demokrácia egyik alappillére a gondolat- és vallásszabadság. Ha kötelező az államvallás, kötelező az etnikai alapú párválasztás, az mitől demokrácia? Mitől liberális?
Nebameg 2009.09.29. 15:57:06
@j. i: De, bizony Izrael csupán egy ország és a népe, csupán egy a nemzetek sorában. Akármit is mondtok. Hasonló megközelítéssel, bármelyik nemzetre rá lehetn fogni, h mondjuk Magyarország nem csupán egy ország, mert nincs ilyen több, a magyar nem csupán egy nemzet és így tovább. Az más kérdés, h azokba a kemény zsidó kobakokba ez nem fér bele, hiszen (állítólag) egy földredobott fitymával (be szép történet....) kiemelkedtek a többi nép közül.
És nem tűnt fel, h minden elnyomás alapgondolata a "mi csak jót akarunk neked"?
És nem tűnt fel, h minden elnyomás alapgondolata a "mi csak jót akarunk neked"?
J.Ildiko 2009.09.29. 20:43:27
@Tilikov:
A válasz benne van az írásomban.
A liberális demokráciába beletartozik a vallásszabadság. Ha a zsidó vallásod van, amely meghatározza a párválasztást, akkor az belefér a vallásszabadságba és kész. Nincs ezzel semmi probléma.
Senki nem mondta, hogy kötelező az államvallás és etnikai alapú párválasztás! Itt csak néhány vallásos izraeli fiatalról van szó, akik egy kicsit aktivizálják magukat és próbálnak másokat is befolyásolni. Lehet, hogy ez így meredek, túlzásba vitték, de hát ez van.
A válasz benne van az írásomban.
A liberális demokráciába beletartozik a vallásszabadság. Ha a zsidó vallásod van, amely meghatározza a párválasztást, akkor az belefér a vallásszabadságba és kész. Nincs ezzel semmi probléma.
Senki nem mondta, hogy kötelező az államvallás és etnikai alapú párválasztás! Itt csak néhány vallásos izraeli fiatalról van szó, akik egy kicsit aktivizálják magukat és próbálnak másokat is befolyásolni. Lehet, hogy ez így meredek, túlzásba vitték, de hát ez van.
J.Ildiko 2009.09.29. 20:49:55
@Tilikov:
A cigányságról. Miért, tán fel tudnak mutatni egy Ószövetséget ? :) Na viccen kívül:
A cigányságról se önmaga sem más nem állítja, hogy nemzeti szinten szövetséget kötött volna az Örökkévalóval. Az természetesen közismert, hogy Izrael nemzeti létét az Örökkévalótól eredezteti. (Lásd Ószövetség) Ez annak ellenére így van, hogy jelenleg egy liberális, szekuláris demokrácia. A teológiai állításokat persze ezt nem kötelező elfogadni, (!) fel lehet fogni kultúrálisan is a dolgot, amelynek keretébe belefér, hogy a vallásos zsidók, akik évezredek óta egy szövetség keretein belülinek tekintik magukat, (amely jogokat és kötelezettségeket is tartalmaz), figyelembe veszik az írásokat, parancsolatokat tehát a szövetség rájuk rótt kötelezettségeit, amely bizonyos okok miatt kiterjed(t) a párválasztásra is. Ezzel tehát ezzel semmi probléma nincs.
A cigányságról. Miért, tán fel tudnak mutatni egy Ószövetséget ? :) Na viccen kívül:
A cigányságról se önmaga sem más nem állítja, hogy nemzeti szinten szövetséget kötött volna az Örökkévalóval. Az természetesen közismert, hogy Izrael nemzeti létét az Örökkévalótól eredezteti. (Lásd Ószövetség) Ez annak ellenére így van, hogy jelenleg egy liberális, szekuláris demokrácia. A teológiai állításokat persze ezt nem kötelező elfogadni, (!) fel lehet fogni kultúrálisan is a dolgot, amelynek keretébe belefér, hogy a vallásos zsidók, akik évezredek óta egy szövetség keretein belülinek tekintik magukat, (amely jogokat és kötelezettségeket is tartalmaz), figyelembe veszik az írásokat, parancsolatokat tehát a szövetség rájuk rótt kötelezettségeit, amely bizonyos okok miatt kiterjed(t) a párválasztásra is. Ezzel tehát ezzel semmi probléma nincs.
Nebameg 2009.09.29. 21:29:50
@j. i: Ezzel semmi gond nincs. Engem se zavarna, ha lenne megyarországon egy "Válassz párt a szőkék közül" mozgalom. Csakhogy azt már erősen sérelmezném, ha autóval üldöznének, mivel a páromnak barna haja van és az igazukat, holmi régi írásokra támaszkodva próbálnák rámerőltetni.
Aztán: "Itt csak néhány vallásos izraeli fiatalról van szó, akik egy kicsit aktivizálják magukat és próbálnak másokat is befolyásolni. Lehet, hogy ez így meredek, túlzásba vitték, de hát ez van. "
Sajnos a tapasztalat azt mutatja, h innen már nincs is olyan messze a
"hát nem érted, akkor dögölj meg" mentalitás. Milyen jogon veszi magának valaki a bátorságot, h:
Kritizálja más párválasztását
Megpróbálja megakadályozni azt, akár úgy, h üldözi autóval?
Nonszensz. Azért nem jelent mindenre felmentést az Ószövetség, meg a zsidó identitás!
Amúgy meg nem jelent semmit, h egy nép mivel köti össze magát, mivel természetesen egyik legendáriumában sem szerepel kisebb szövetséges, mint egy, akár több istenség.
Aztán: "Itt csak néhány vallásos izraeli fiatalról van szó, akik egy kicsit aktivizálják magukat és próbálnak másokat is befolyásolni. Lehet, hogy ez így meredek, túlzásba vitték, de hát ez van. "
Sajnos a tapasztalat azt mutatja, h innen már nincs is olyan messze a
"hát nem érted, akkor dögölj meg" mentalitás. Milyen jogon veszi magának valaki a bátorságot, h:
Kritizálja más párválasztását
Megpróbálja megakadályozni azt, akár úgy, h üldözi autóval?
Nonszensz. Azért nem jelent mindenre felmentést az Ószövetség, meg a zsidó identitás!
Amúgy meg nem jelent semmit, h egy nép mivel köti össze magát, mivel természetesen egyik legendáriumában sem szerepel kisebb szövetséges, mint egy, akár több istenség.
J.Ildiko 2009.09.29. 21:36:57
@Nebameg:
Ez azért komolytalan...legszívesebben nem is válaszolnék.
Egyrészt lásd fentiek.
Ezen nevettem: "Magyarország nem csupán egy ország, mert nincs ilyen több," így van..nincs ilyen több :) "a magyar nem csupán egy nemzet..." rá lehet fogni... igen némelyek rá is fogják azokat az elképesztő ökörségeket. De hát őket azért nem vesszük komolyan, ugye ?
Másrészt a történet másképp kezdődött. Nem kiemelkedtek (kik ?) más népek közül, hanem Isten szól Ábrámnak, szövetséget kötött vele (egy személlyel, ekkor még nem néppel !), majd jött Izsák, Jákób (Izrael) és a 12 fiú, akikből létrejött a 12 törzs, ámen ? :)
Igen, szóval elég kevés, hiányos és téves ismerettel rendelkeznek a magyarok mind a Bibliát, mind a zsidóságot illetően. Lehet azonban pótolni...
Ez azért komolytalan...legszívesebben nem is válaszolnék.
Egyrészt lásd fentiek.
Ezen nevettem: "Magyarország nem csupán egy ország, mert nincs ilyen több," így van..nincs ilyen több :) "a magyar nem csupán egy nemzet..." rá lehet fogni... igen némelyek rá is fogják azokat az elképesztő ökörségeket. De hát őket azért nem vesszük komolyan, ugye ?
Másrészt a történet másképp kezdődött. Nem kiemelkedtek (kik ?) más népek közül, hanem Isten szól Ábrámnak, szövetséget kötött vele (egy személlyel, ekkor még nem néppel !), majd jött Izsák, Jákób (Izrael) és a 12 fiú, akikből létrejött a 12 törzs, ámen ? :)
Igen, szóval elég kevés, hiányos és téves ismerettel rendelkeznek a magyarok mind a Bibliát, mind a zsidóságot illetően. Lehet azonban pótolni...
Tilikov (törölt) 2009.09.30. 13:49:34
@j. i: "A liberális demokráciába beletartozik a vallásszabadság. Ha a zsidó vallásod van, amely meghatározza a párválasztást, akkor az belefér a vallásszabadságba és kész."
Nem ellentmondás ez? Hisz honnan tudnák ezek a "vadászok" mielőtt rászálnak egy párra, hogy a lány vallásos vagy ateista, avagy urambocsá muszlim?
"Itt csak néhány vallásos izraeli fiatalról van szó"
Akik valamennyire reprezentálják magát a rendszert, ahol az ilyesmi kialakulhat, és az ilyesmit megtűrik.
"A cigányságról. Miért, tán fel tudnak mutatni egy Ószövetséget?"
Na, ez kimondottan rasszista szellemű mondat volt. Láthatatlanul, zárójelben ott van mögötte a következmény, hogy mivel nem tudnak felmutatni egy saját kötetnyi vallásos maszlagot, ők kevesebbet érnek. Egyébként kulturálisan, gazdaságilag, politikailag tényleg alacsonyabb szinten állnak mint a zsidók, de nem azért mert nincsenek nekik saját készítésű irracionális mendemondáik.
És amit ezután mantrázol az Örökkévalóval kötött szövetségről stb., végképp irreleváns és értelmetlen. Az arab fiú aki elviszi a zsidó lányt szintén szövetséget kötött a szintén örökkévaló Allahhal, és szintén mind a ketten egy vallási hóbort áldozatai. Ami alapból nem lenne bűn, a bűn ott kezdődik amikor a vallási hóbort és a kiválasztottság nevében elkezdik szegregálni a más vallásúakat, ami a vallási őrület fokozódásával akár népirtásba is átcsaphat.
Nem ellentmondás ez? Hisz honnan tudnák ezek a "vadászok" mielőtt rászálnak egy párra, hogy a lány vallásos vagy ateista, avagy urambocsá muszlim?
"Itt csak néhány vallásos izraeli fiatalról van szó"
Akik valamennyire reprezentálják magát a rendszert, ahol az ilyesmi kialakulhat, és az ilyesmit megtűrik.
"A cigányságról. Miért, tán fel tudnak mutatni egy Ószövetséget?"
Na, ez kimondottan rasszista szellemű mondat volt. Láthatatlanul, zárójelben ott van mögötte a következmény, hogy mivel nem tudnak felmutatni egy saját kötetnyi vallásos maszlagot, ők kevesebbet érnek. Egyébként kulturálisan, gazdaságilag, politikailag tényleg alacsonyabb szinten állnak mint a zsidók, de nem azért mert nincsenek nekik saját készítésű irracionális mendemondáik.
És amit ezután mantrázol az Örökkévalóval kötött szövetségről stb., végképp irreleváns és értelmetlen. Az arab fiú aki elviszi a zsidó lányt szintén szövetséget kötött a szintén örökkévaló Allahhal, és szintén mind a ketten egy vallási hóbort áldozatai. Ami alapból nem lenne bűn, a bűn ott kezdődik amikor a vallási hóbort és a kiválasztottság nevében elkezdik szegregálni a más vallásúakat, ami a vallási őrület fokozódásával akár népirtásba is átcsaphat.
Nebameg 2009.09.30. 17:31:03
@j. i: Valóban pongyolán fogalmaztam, ezért elnézést. De nem is az volt a veleje a hsz-nak. Ha már ajánlgatásnál tartunk, akkor: Leo Taxil: Szórakoztató Biblia. Garantálhatom, h a szerző elég járatos volt (igaz, miként a neve is sejteti, nem magyar) a Bibliában.
J.Ildiko 2009.10.01. 21:43:53
@Tilikov:
""
"A cigányságról. Miért, tán fel tudnak mutatni egy Ószövetséget?"
Na, ez kimondottan rasszista szellemű mondat volt.
Láthatatlanul, zárójelben ott van mögötte a következmény, hogy mivel nem tudnak felmutatni egy sajőát kötetnyi vallásos maszlagot, ők kevesebbet érnek.""
Miért a zsidóságon kívül bárki (bármely nép) fel tud mutatni egy "Ószövetséget" ? Attól mert egy ténymegállapítást teszünk, (nevezetesen, hogy az Ószövetség és az Újszövetség tartalma szerint Izrael nemzeti szinten szövetséget kötött Istennel), még nem jelenti azt, hogy rasszisták vagyunk, ill. hogy más népek kevesebbet érnek (létezésük alapján).
Én nem mondtam, hogy kevesebbet ér a többi nép*, (na ez a nagy félreértés, amit tévesen sokan belehallanak, ez az egyik alapja az antiszemitizmusnak), csak egy tényt állapítottam meg, ami mögé semmit sem kell odahallani.
Ugyan azt írtad, téged nem érdekel a "vallásos maszlag", csak hát éppen ez magyarázza meg a dolgokat, ami ugyan túl megy a kultúrán, a teológia területére hatol, de ahhoz, hogy helyesen lásd a dolgokat, figyelembe kell venned.
Ezért megnyugtatásodra elmondom, hogy ez (a szövetség) feladatra szólt és nem arra, hogy bárki is dicsekedjen vele. Arra szólt, hogy más népek is kijelentést kapjanak az Örökkévalóról, a törvényekről. És más népek, emberek is megszabaduljanak a bálványimádó kultúráktól, hogy felvirágozhassanak.
* (Haladó szint, kéretik a leírtak mögé semmi mást bele nem hallani) Azért tegyük hozzá, hogy bizonyos értelemben. Vagyis értékek képviselete alapján bizonyos emberek, közösségek, vagy akár népek is kvázi értékesebbek másoknál. De hangsúlyozom, hogy itt értékek képviselete, elvégzett munka alapján történik a különbségtétel, nem pedig a létezés alapján.
""
"A cigányságról. Miért, tán fel tudnak mutatni egy Ószövetséget?"
Na, ez kimondottan rasszista szellemű mondat volt.
Láthatatlanul, zárójelben ott van mögötte a következmény, hogy mivel nem tudnak felmutatni egy sajőát kötetnyi vallásos maszlagot, ők kevesebbet érnek.""
Miért a zsidóságon kívül bárki (bármely nép) fel tud mutatni egy "Ószövetséget" ? Attól mert egy ténymegállapítást teszünk, (nevezetesen, hogy az Ószövetség és az Újszövetség tartalma szerint Izrael nemzeti szinten szövetséget kötött Istennel), még nem jelenti azt, hogy rasszisták vagyunk, ill. hogy más népek kevesebbet érnek (létezésük alapján).
Én nem mondtam, hogy kevesebbet ér a többi nép*, (na ez a nagy félreértés, amit tévesen sokan belehallanak, ez az egyik alapja az antiszemitizmusnak), csak egy tényt állapítottam meg, ami mögé semmit sem kell odahallani.
Ugyan azt írtad, téged nem érdekel a "vallásos maszlag", csak hát éppen ez magyarázza meg a dolgokat, ami ugyan túl megy a kultúrán, a teológia területére hatol, de ahhoz, hogy helyesen lásd a dolgokat, figyelembe kell venned.
Ezért megnyugtatásodra elmondom, hogy ez (a szövetség) feladatra szólt és nem arra, hogy bárki is dicsekedjen vele. Arra szólt, hogy más népek is kijelentést kapjanak az Örökkévalóról, a törvényekről. És más népek, emberek is megszabaduljanak a bálványimádó kultúráktól, hogy felvirágozhassanak.
* (Haladó szint, kéretik a leírtak mögé semmi mást bele nem hallani) Azért tegyük hozzá, hogy bizonyos értelemben. Vagyis értékek képviselete alapján bizonyos emberek, közösségek, vagy akár népek is kvázi értékesebbek másoknál. De hangsúlyozom, hogy itt értékek képviselete, elvégzett munka alapján történik a különbségtétel, nem pedig a létezés alapján.
J.Ildiko 2009.10.02. 14:52:49
Na, nagyon röviden így hangzott volna amit mondani akartam:
Egy olyan országban, amit átsző a vallás (júdaizmus) ilyesmik természetesebben fordulhatnak elő, mint máshol. Tehát Izrael más ország, mint a többi, ennyi. Akinek ezt tök lényegtelen, közömbös, totálisan ignorálja, az az ő szociális problémája.
És az ilyesmit ne vegyük már ezt egy kalap alá a vallási meggyőződésből elkövetett öngyilkos és nem öngyilkos merényletekkel.
Egy olyan országban, amit átsző a vallás (júdaizmus) ilyesmik természetesebben fordulhatnak elő, mint máshol. Tehát Izrael más ország, mint a többi, ennyi. Akinek ezt tök lényegtelen, közömbös, totálisan ignorálja, az az ő szociális problémája.
És az ilyesmit ne vegyük már ezt egy kalap alá a vallási meggyőződésből elkövetett öngyilkos és nem öngyilkos merényletekkel.