Az arabok fizetik a holokauszt árát, nyilatkozta Desmond Tutu

 

„A lecke, amit Izraelnek a holokausztból meg kell tanulnia, az az, hogy sosem kaphat biztonságot kerítések, falak és fegyverek által” – mondta a dél-afrikai érsek, Desmond Tutu a Haaretznek csütörtökön.
 
Az izraeli miniszterelnök, Benyamin Netanyahu által csütörtökön, Németországban tett kijelentésre – miszerint a holokauszt tanulsága az, hogy Izraelnek mindig meg kellene védenie magát – Tutu a következőket mondta: „Dél-Afrikában puskacsövekkel próbálták megszerezni a biztonságot. Sosem kapták meg. A biztonságot akkor kapták meg, amikor minden ember jogait elismerték és tiszteletben tartották.”
 
A Nobel-békesdíjas Tutu mindezt akkor nyilatkozta az izraeli lapnak, amikor a The Elders nevű szervezet befejezte izraeli és ciszjordániai körútját. Tutu azt is elmondta, hogy a Nyugat tele van bűntudattal és megbánással Izrael irányába a holokauszt miatt, „ahogyan annak lennie kell.”
 
„De ki vezekel érte? Az arabok és a palesztinok. Egyszer találkoztam egy német követtel, aki azt mondta, hogy Németország két dologban bűnös. Az egyik, amit a zsidókkal tett, a másik pedig a palesztinok szenvedése” – folytatta az érsek.
 
Tutu élesen bírálta az Egyesült Államokban lévő zsidó szervezeteket, melyek – mint mondta – megfélemlítenek mindenkit, aki a megszállást kritizálja és sietve antiszemitizmussal vádolják őket.
 
„Ez egy szerencsétlen helyzet, hiszen az álláspontjaim a Torán alapszanak...Isten mindig az elnyomottak irányába elfogult.”
 
Tutu és a delegáció többi tagja meglátogatta Bilin faluját is, ahol igen gyakoriak – a részben a falu területén épült – elválasztó fal elleni tiltakozások. Tutu elmondta, hogy a bilini aktivisták Ghandira és Martin Luther King Jr.-ra emlékeztették. Az előző erőszak nélkül döntötte mg a brit uralmat Indiában, az utóbbi pedig felvállalta egy fekete nő küzdelmét, aki túl fáradt volt ahhoz, hogy a szegregált busz hátsó felébe menjen.
 
Az Nobel-békedíjas érsek hangsúlyozta meggyőződését, miszerint semmilyen helyzet sem reménytelen és üdvözölte az Észak-Ír békefolyamat sikerességét.
 
A petah tikva-i helyzettel kapcsolatban, ahol több általános iskola visszautasította az etiópiai gyermekek felvételét, Tutu elmondta: „Remélem, hogy a társadalmuk fejlődni fog.”
 
Forrás: Haaretz

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozelkelet.blog.hu/api/trackback/id/tr641343942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lordart 2009.08.29. 12:43:37

Könnyű a roma- nem roma konfliktus kérdését elemezni egy Buda-i luxusvilla nappalijában, könnyű a romániai magyarok sorsáról írni az USA-ban, könnyű halálos betegségben szenvedőkről írni teljesen egészségesen, könnyű a zsidó-palesztin konfliktusról szónokolni Magyarországon és könnyű... a végtelenségig sorolhatnánk a sok kommentárt, amelyet kritikus helyszínektől több száz, vagy több ezer km távolságra elemezgetnek...

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.08.30. 09:42:56

Tiszta szavak! Nagyon jó, ha valaki nem az érintett területről, vagy Amerikából, vagy Európából nyilatkozik, így nehezen vádolható meg ezzel, amazzal.

Kellenek ezek a szavak a megerősítésért is, mert akkora a hír- és habverés a témában, hogy könnyű elbizonytalanodni a véleményünkben, álláspontunkban.

Őszintén köszönöm!

III. Konrad 2009.08.30. 13:22:22

Túl azon, hogy Tutu és bandája tönkretették Afrika egyetlen jól működő gazdaságát, a dél - afrikait...

"Remélem, hogy a társadalmuk fejlődni fog" - osztja az eszet a békedíjas érsek Izraelnek.

- Mondja ezt ő, aki, miután kitört a demokrácia Dél - Afrikában, egy egész országot tett tönkre (a többi néger "Igazságosztóval" együtt), egy csúcsszuper, Hi Tech államot vágott gallyra ("apartheid ide vagy oda)...

...és érdekes módon az egyre betegesebb afrikai és egyéb néger fajgyűlölethez, és a hihetetlen, de létező négernácizmushoz (reprezentáns képviselője a totál pszihopata Jeremiah Wright prédikátor), valamint a fehérek elleni módszeres afrikai gyilkosságokhoz (RSA, Zimbabwe, stb) egy szava sincs.

Majd ő megmondja a Frankót...

III. Konrad 2009.08.30. 19:48:33

mbemba:

Drága öregem, lehet itt ilyen közhelyeket puffogtatni, hogy "apartheid a szemétdombra", meg hasonló, egysoros Életbölcsességeket és Igazságmegmondásokat produkálni, de attól még tény:

1. Az úgynevezett apartheid idején REND volt Dél- Afrikában, a rendszer összes hibájával együtt, most meg...

Majomház.

Anarchia.

Amelyik tetszik...(nekem egyik sem tetszik, de attól még ez van).

2. Sok öreg néger visszasírja az "apartheidet", mely a világ egyik legfejlettebb Hi-Tech országát működtette...és amikor még hozzá lehetett jutni az oktatáshoz (a négereknek is!!!), amikor még volt orvosi ellátás (a négereknek is!!!), amikor még volt munka (igen, a négereknek is, ráadásul már akkor is voltak néger hivatalnokok, értelmiségiek, vezetők, és nem ám aféle "díszniggerek"...), amikor még nem gyilkolták halomra egymást a különféle, betegesen fajgyűlölő néger bandák, amikor még biztonságban lehetett utazni országszerte, és amikor még az AIDS, meg a többi, azóta pusztító dögvész gyakorlatilag ismeretlen fogalom volt ott.

3. A néger hatalomátvétel óta teljesen tönkrement az az ország, ennek ezer és egy oka van, de egyvalami nem:

A fehér ember.

4. RSA a világ egyik legfejlettebb egészségügyi központja volt. Függetlenül attól, hogy a bantusztánokba telepített, vagy a townshipekben élő négerek ennek csak töredékéhez jutottak hozzá (de legalább ahhoz hozzájutottak).

Ma meg, mi van: a magát "egészségügyi miniszternek" tituáló...nem is tudom, minek nevezzem, micsoda...NEM HISZ A GYÓGYSZEREKBEN, ÉS A MODERN ORVOSTUDOMÁNYBAN, ezért inkább VARÁZSLÓHOZ küldi a népet!

VARÁZSLÓHOZ, értitek?

Emberek, ez nem vicc, ez komoly!

5. Az "apartheid" idején RSA a világ egyik legfejlettebb agráripari rendszerével büszkélkedhetett. Ma meg néger bandák vadásszák és ölik le a fehér farmereket, már akik még nem menekültek világgá (többnyire Ausztráliába, vagy az USA - ba), és fosztogatják a földeket, agrárinstallációkat, teszik tönkre azt a keveset is, ami megmaradt.

(Zimbabwében már beteljesedett ez a folyamat, remélem, mindenki érti, mire gondolok itt).

Így az ottmaradt farmerek magánhadseregeket bérelnek, miliciákat hoztak létre, mivel az úgynevezett "államhatalom" semmit nem tesz a védelmük érdekében.

SEMMIT.

Lehetne zúzni sokáig még ezt, de úgy gondolom, hogy aki meg akarja érteni, mi van, az ennyiből is megérti.

Aki meg azért sem akarja megérteni, az ezután sem fogja, akármit írok, akármilyen cikket, elemzést, egyéb tájékoztatást linkelek.

Pedig volna mit, az utóbbi hetekben összeszedtem Dél - Afrikáról jó pár dolgot...akinek kell, az írjon az e-mail címemre, és küldöm word formátumban.

Többnyire angol nyelvű anyag, csak szólok, és nem is kevés.

De nagyon érdemes alaposan elolvasni...döbbenet.

Ja, igen:

- Aki akarja, próbálja megcáfolni a fentebb leírtakat, viszont az "igen, de..." kezdetű, vagy az ezt tartalmazó válaszok nem játszsnak!

lordart 2009.08.31. 06:54:48

Lehet mosolyogni! Azon (is), hogy miként jutunk el rövid idő alatt egy hosszabb terjedelmű dél-afrikai helyzetet elemző kommentig attól a blog-bejegyzéstől, amelyik az izraeli-palesztin viszonyokat boncolgatja... :-)

III. Konrad 2009.08.31. 08:36:51

lordart 2009.08.31. 06:54:48:

- Barátom, ezen nem kell semmit mosolyogni.

Egyszerűen szóba került a téma, az eredeti cikkel összefüggésben. És ha valakinek van erről mondanivalója, hát rajta!

Aztán, vissza lehet kanyarodni az eredeti cikkhez.

Így működik ez...

Nincs ezzel semmi gond.

Ha pl. néked van meglátásod ezekkel kapcsolatban, rajta.


Kellemes napot!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.08.31. 13:48:55

@III. Konrad: Hogy most mi van nem tudom. Nem is állítottam, hogy tudnám, de az apartheid nem jó! (bőrszín alapján megküönböztetni embereket nem jó!).

Ugyanúgy, mint itthon. Bármi lehet itthon, attól még a kommunizmus nem lesz jó!

Vannak emberek, akik a modern orvostudomány kapcsán sok csúnya dolgokat mondanának. A varázsló pedig lehet, hogy gyógyító. De biztosan nem tudhatom!

Az hogy ma mi történik a fehér farmerekkel, arról csak annyit, hogy a gyűlőlet gyűlöletet szül. Azzal fehér sem old meg semmit, meg fekete sem!
Ez ott is igaz, és itt is! Azt hiszem! :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.08.31. 13:49:55

sok csúnya dolgokat helyett, sok csúnya dolgot

III. Konrad 2009.08.31. 16:00:30

mbemba:

"Hogy most mi van nem tudom..."

- Jobb, ha tudod, hogy kb. ez, amit felvázoltam.

Nekem sem tetszik, de attól még így van.

"de az apartheid nem jó..."

- Igaz.

De ami most van RSA - ban, az sokkal rosszabb. Ezt szerintem beláthatod.

"Ugyanúgy, mint itthon. Bármi lehet itthon, attól még a kommunizmus nem lesz jó!"

- Kétségtelen tény.

Mint ahogy az is, hogy a Kádár-rendszerben bizony REND volt.

- Na, ezt nevezem csapdának, mi?

És én bizony visszakívánom...na nem az egész Kádár - rendszert, a kommunizmust meg végképp nem, de az akkori oktatásügyet, rendvédelmet, és egészségügyet igenis visszakívánom.

Ezekhez ugyanis nem kellett volna egy ujjal sem hozzá nyúlni, mert ez a három dolog volt, ami vitán felül jól működött akkoriban (lehetőségekhez képest, persze, mert hát Magyarország azért nem volt akkoriban egy Hi-Tech állam...ahogy most sem az, de akkoriban a lehető legtöbbet kihozták abból, ami rendelkezésre állt).


"Vannak emberek, akik a modern orvostudomány kapcsán sok csúnya dolgokat mondanának. A varázsló pedig lehet, hogy gyógyító. De biztosan nem tudhatom!"

- Elnézést, de ez hülyeség.

Azt ugyanis biztosan lehet tudni, hogy a fekete-afrikai "varázslók" tevékenysége (tessék utánaolvasni, garantáltan gyomorforgató - idegborzoló téma) nem fogja meggyógyítani a szifiliszt, feketehimlőt, a maláriát, a különféle kórságokat, de a penicilin, és a többi gyógyszer igen.

Ahogy a korszerű orvostudomány százmilliók életét mentette meg a XX. század elejétől kezdve, nem beszélve arról, hogy ennek van egy kitűnő mutatója: a XX, század kezdetéhez képest a század végére az Föld lakosságának az átlagéletkora MEGKÉTSZEREZŐDÖTT, az orvostudomány, és az életmódjavító intézkedéseknek köszönhetően.

(azzal együtt, hogy a modern vívmányok technika nem egy mindenkinek elérhető bőségszaru, ez nyilvánvaló)

Szóval, ezt tényleg hagyjuk már, hogy orvostudomány VS "varázslók"...

Ezzel a történettel egyébként is csak azt akartam szemléltetni, hogy az egykor egészségügyi nagyhatalomnak számító RSA hová süllyedt.

Ha nem akarod, ne értsd meg, de szerintem nagyon is jól érted.


"Az hogy ma mi történik a fehér farmerekkel, arról csak annyit, hogy a gyűlőlet gyűlöletet szül. Azzal fehér sem old meg semmit, meg fekete sem!"

???????

Ez már megint csak egy üres lózung, semmi nincs mögötte.

Azon kívül:

- Ennek mi köze van ahhoz, amit a fehér ember elleni dél - afrikai pogromokról írtam?

Vagy mi köze van ahhoz, hogy néger gyilkos bandák irtják e fehér embert RSA - ban, vagy Zimbabwében?


Ide figyelj, most komolyan mondom:

- Írj egy levelet az Email címemre, és küldöm az anyagot Dél - Afrikáról.

Na, azt olvasd el, emészd meg, aztán biztos lehetsz benne, hogy onnantól kezdve több mondanivalód lesz a témáról, mint hogy

"a bűn rossz", "a Jó VS Gonosz", meg hogy "nem kellene gyűlölködni, és akkor minden jó lenne ott".


"sok csúnya dolgokat helyett, sok csúnya dolgot..."

????!!!!???!!?!?!?!?!?!?!??!???

EZ meg mi volt, Fatal Error?

in memoriam 2009.09.01. 04:38:07

Szerintem sokkal nagyobb részvéttel lenne a világ népe a holokausztot elszenvedett zsidó nép iránt, ha mindezt nem az erőszakos, ezen az alapon "nekem minden megjár", én vagyok az első az elsők között,beállitottságukkal akarnák bekebelezni a világot, mert ugye el vannak ők szóródva a világ minden táján, de azért még a palesztinokat is elüzték. No meg a kiválasztott nép. Isten mire választotta ki őket? Lehet, hogy pont a holokauszt elszenvedésére. Viseljék méltósággal amit rájuk rótt az ég.
Ránk magyarokra is rótt elég megpróbáltatást, de mondja meg valaki, hogy melyik leigázás miatt mikor, melyik napon kell szomorkodnunk.
Már 1969-tól kapják a kárpótlást a holokauszt miatt.
Minket mikor fog kárpótolni Törökország, Oroszország, meg a többi?

Én tudomással birtam a szocializmusban is, fiatalkoromban, a deportációról, és az ezzel járó valamennyi szenvedésről. Ismertem olyant, aki visszajött, szüleim által ismert családokat vittek el. Meg szokták őket emlegetni, hogy milyen rendes zsidó emberek voltak. Nagyanyám 3 gyereket nevelt a háboruban 8 évre elvitt nagyapám nélkül. Tudták ezt a faluban a zsidócsaládok. Volt, hogy nem volt a liba kóserul levágva, akkor odaadták a nagyanyámnak.
Azok a zsidóemberek egész más beállitottságuak voltak. Pl. Mertek hitelre adni árut a pénztelen embernek, - kezes sem kellett - nem féltek, hogy nem fogja megadni. Most is adnak?
De ami mostanában megy a zsidókkal kapcsolatban, az már tényleg sok. Ahogy mondani szokták "még a csapból is ez folyik". Persze ravasz módon már Magyarország is kellene nekik. Maradjanak már a jó isten áldja meg őket Izraelben, ha már elorozták a Palesztinoktól.
Erőszakkal nem lehet részvétet kiprovokálni!!!!

in memoriam 2009.09.01. 04:38:59

Szerintem sokkal nagyobb részvéttel lenne a világ népe a holokausztot elszenvedett zsidó nép iránt, ha mindezt nem az erőszakos, ezen az alapon "nekem minden megjár", én vagyok az első az elsők között,beállitottságukkal akarnák bekebelezni a világot, mert ugye el vannak ők szóródva a világ minden táján, de azért még a palesztinokat is elüzték. No meg a kiválasztott nép. Isten mire választotta ki őket? Lehet, hogy pont a holokauszt elszenvedésére. Viseljék méltósággal amit rájuk rótt az ég.
Ránk magyarokra is rótt elég megpróbáltatást, de mondja meg valaki, hogy melyik leigázás miatt mikor, melyik napon kell szomorkodnunk.
Már 1969-tól kapják a kárpótlást a holokauszt miatt.
Minket mikor fog kárpótolni Törökország, Oroszország, meg a többi?

Én tudomással birtam a szocializmusban is, fiatalkoromban, a deportációról, és az ezzel járó valamennyi szenvedésről. Ismertem olyant, aki visszajött, szüleim által ismert családokat vittek el. Meg szokták őket emlegetni, hogy milyen rendes zsidó emberek voltak. Nagyanyám 3 gyereket nevelt a háboruban 8 évre elvitt nagyapám nélkül. Tudták ezt a faluban a zsidócsaládok. Volt, hogy nem volt a liba kóserul levágva, akkor odaadták a nagyanyámnak.
Azok a zsidóemberek egész más beállitottságuak voltak. Pl. Mertek hitelre adni árut a pénztelen embernek, - kezes sem kellett - nem féltek, hogy nem fogja megadni. Most is adnak?
De ami mostanában megy a zsidókkal kapcsolatban, az már tényleg sok. Ahogy mondani szokták "még a csapból is ez folyik". Persze ravasz módon már Magyarország is kellene nekik. Maradjanak már a jó isten áldja meg őket Izraelben, ha már elorozták a Palesztinoktól.
Erőszakkal nem lehet részvétet kiprovokálni!!!!

aser11 2009.09.01. 10:09:53

@III. Konrad: Tutu szerint be kell hódolni az arab terrornak.És be kell fejezni a megszállást? De ki szállt meg kit? Az arabok kivánják megszállni Izraelt,mert nem férnek el a gázai Hamasz terrorállamban!Az 1948-as 200 000 Főről,mára már 2,5 millió főre szaporodtak,az ENSZ segélyekből,élő és nem dolgozó arabok!!Tutu vigye Dél-Afrikába at általa pártolt terrorista-tömeggyilkos arabjait.....

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.09.01. 12:08:50

@III. Konrad: Fatal Error-ügyben egy kicsit lejjebb olvashattad volna a bejegyzésem. :(

Nem szeretem az általánosságokat, a közhelyeket, de néha, mint minimumot mégis meg kell említeni. Meg kell említenem!
Ezekben jó lenne egyetérteni.

Amúgy pedig őszintén köszönöm a kommentjeidet, mert som tényről írsz, de a minimumokban sajnos nem mindig tudunk megegyezni! Uff! :)

III. Konrad 2009.09.01. 18:37:33

Aser:

- Tutu és bandája már "bizonyítottak", ahogy azt fentebb ki is fejtettem.

Egy ilyen senkiházinak a "véleménye" innentől fogva akár egy döglött kutya véleménye is lehetne.

"Tutu vigye Dél-Afrikába at általa pártolt terrorista-tömeggyilkos arabjait..."

- Amikor Nobel békedíjat kapott, gondolom, figyelembe vették teljes - tökéletes "pártatlanságát", iszlámnáci kapcsolatait, meg azt az ámokfutást is, amit Mandelával, meg a többi tehetségtelen, korrupt senkivel műveltek RSA - ban...

A többiről meg tudod, mit tartok.

III. Konrad 2009.09.01. 18:44:57

mbemba:

"Fatal Error-ügyben egy kicsit lejjebb olvashattad volna a bejegyzésem. :(..."

- OK, igazad van, nem is ez volt a lényeg...

"Nem szeretem az általánosságokat, a közhelyeket, de néha, mint minimumot mégis meg kell említeni"

- Nem kellett volna, mert ez esetben értelmetlenségek.

Ahogy a közhelyek úgy általában véve többnyire mind azok.

"Amúgy pedig őszintén köszönöm a kommentjeidet, mert som tényről írsz, de a minimumokban sajnos nem mindig tudunk megegyezni!"

1.

Vannak úgynevezett minimális alapismeretek, de azok nem a "Mindig Mindent Megmagyarázó Egysoros Életbölcseségek"...

...most ne haragudj, de ilynekkel jönni egy ilyen, hallatlanul komplex problémakörrel kapcsolatban, hogy "a a gyűlőlet gyűlöletet szül", meg hogy "lehet, a varázsló tényleg tud varázsolni, nem tudhatjuk"...

...hát, enyhén szólva...komolytalan.

2.

Ha tényleg érdekel ez az egész, további részletekbe menően, akkor mondottam, hogy írj a megadott email címemre, és már megy is az olvasnivaló.

Tilikov (törölt) 2009.09.01. 20:32:52

@III. Konrad: Vajon kire gondoltál, amikor az iszlamista és iránmániákusoknak üzengetsz? Te is hiányoztál Konrádkám, és régi barátságunk kedvéért leírhatnád nekem a logikai lépéseket, amelyekből levezeted, hogy akiket érdekel az iráni kultúra, azokoknak az ilyen Yezdi-féle alakokat is imádniuk kell. Hol van itt a kauzalitás? Vagy már megint általánosítasz és kollektivizálsz?

Egyébként a cikk nem igazán részletezi a forrásokat. Disszidens irániak szóbeli közlése. De fogadjuk el, ilyesmit én is kinéznék a keményvonalas vallási fanatikusokból. Azt csak mellesleg jegyzem meg, hogy hasonló vallatási gyakorlat nyugati barátainknál sem ismeretlen. Gondolom akkor is elítéled az ilyesmit, amikor az ellenfél alkalmazza ezt a muszlim rabokon. Mert így logikus.

Lacapc 2009.09.02. 17:48:03

hát igen. nagyban megy a hülyítés és összemosás.
De pont egy tájékozott katolikus érsektől?!?!
Kezdem azt hinni, hogy bizonyos pozíció felett egy potentátnak kötelessége az egymással homlokegyenesen ellentétes dolgokat azonos nevezőre hozni, és ezzel a blödség hihetetlen magasságaiba navigálnia magát.
Kiváncsi lennék, mit csinálna egy ország, ha a szomszédból rendszeresen átruccannának öngyilokmerényelni.
Vizsgáltassa magát a tisztelt érsek úr!

süti beállítások módosítása