Felfalja Európát az Etihad
Hamarosan lezárulhatnak a tárgyalások az olasz Alitalia és az Egyesült Arab Emírségek abu dzabi székhelyű légitársasága, az Etihad között - közölték a légitársaságok illetékesei vasárnap.
A két légitársaság szerint a tárgyalások "végső szakaszhoz" értek, s nagyjából egy hónap múlva hozhatják tető alá az egyezményt. Pontos számok nem hangoztak el a befektetéssel kapcsolatban, de sajtóértesülések szerint a közel-keleti légitársaság akár 40 százalékos részesedést szerezhet a komoly pénzügyi gondokkal küzdő Alitaliában - számolt be a BBC.
Ha az egyezmény létrejön, akkor az Etihad Európa egyik legnagyobb légiközlekedési piacán vetheti meg a lábát. Az Alitalia járatain évente 25 millióan utaznak, s a vállalat nagyjából 14 ezer embert foglalkoztat. A légitársaság azonban jelenleg nagyon nehéz anyagi helyzetban van, tavaly másodszor kellett csődvédelmet kérnie, s 800 millió eurós hitelt görget maga előtt - így annak ellenére is komoly forrásbevonásra lenne szüksége, hogy tavaly októberben 300 millió eurós tőkeemelést hajtottak végre a cégben.
Ennek az Etihad minden bizonnyal szívesen eleget tesz. Az emirátusok nemzeti légitársasága ugyanis úgy tűnik, lát fantáziát az olaszokban, az akvizíció pedig szervesen illeszkedik a vállalat stratégiájába. Bár a 2003-ban alapított Etihad Airways csak a negyedik legnagyobb légitársaság a Közel-Keleten és a második az emirátusokban az Emirates után, fejlődése dinamikus, 2012-ben 10,3 millió utast szállított, ami 23 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest.
Az Etihad 2011 decemberében jelentette be, hogy 29,21 százalékos részesedést szerzett az Air Berlinben, Európa hatodik legnagyobb légitársaságában, majd kisebbségi részvénypakettet vásárolt az Air Seychellesben, az Air Lingusban és a Virgin Australiában. Az Etihad beszállt a szerb nemzeti légitársaságba is: megszerezte a Jat Airways 49 százalékos tulajdonrészét, nevét pedig Air Serbiára változtatta. Az abu dzabi légivállalat ambiciózus tervvel állt elő, ők fejlesztik a belgrádi repteret és új járatokat is indítanak. Az agresszív nyomulás legújabb terepe Svájc és a Darwin Airline, amelyben a hírek szerint 33,3 százalékos részesedést szerezhet az Etihad.
Via BBC
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.